WNIOSEK
W punkcie 1 i 2 należy podać dane wnioskodawcy wraz z numerem kontaktowym
W punkcie 3 należy wskazać nazwę i siedzibę zarządcy domu (jeżeli jest to Krotoszyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa lub PGKiM wystarczą same nazwy)
W punkcie 4 należy zaznaczyć jaki tytuł prawny ma wnioskodawca do lokalu, na który składa wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego.
W punkcie 5 należy wymienić kolejno
- ogólną powierzchnię użytkową lokalu w metrach kwadratowych
- powierzchnię pokoi i kuchni w metrach kwadratowych (bez korytarzy i innych pomieszczeń)
Podpunkt „b” dotyczy tylko osób, które wynajmują lub podnajmują część lokalu
W punkcie 6 należy wskazać liczbę osób niepełnosprawnych jeżeli takie występują wśród członków gospodarstwa domowego, dla których w myśl Ustawy o dodatkach mieszkaniowych przysługuje dodatkowa powierzchnia w wysokości 15 metrów kwadratowych tj.
a) Liczba osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku należy wpisać liczbę osób, których niepełnosprawność jest udokumentowana orzeczeniem Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności potwierdzającym wymóg zamieszkiwania w oddzielnym pokoju– oryginał
lub
orzeczeniem o niepełnosprawności wydanym przed 23.11.2004 r. wraz z zaświadczeniem lekarskim potwierdzającym konieczność zamieszkiwania w oddzielnym pokoju lub konieczność poruszania się na wózku inwalidzkim – oryginały
b) Liczba osób niepełnosprawnych innych niż poruszających się na wózku, których niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju i które mają powyższy wymóg udokumentowany orzeczeniem Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności potwierdzającym wymóg zamieszkiwania w oddzielnym pokoju– oryginał
lub
orzeczeniem o niepełnosprawności wydanym przed 23.11.2004 r. wraz z zaświadczeniem lekarskim potwierdzającym konieczność zamieszkiwania w oddzielnym pokoju lub konieczność poruszania się na wózku inwalidzkim – oryginały
W punkcie 5, 6, 7 należy skreślić niewłaściwą odpowiedź tj. jeżeli np. w mieszkaniu nie ma centralnego ogrzewania należy skreślić „jest” i zostawić „brak”
W punkcie 10 należy podać ogólną liczbę osób zamieszkujących wspólnie z wnioskodawcą w gospodarstwie domowym.
W punkcie 11 przepisujemy kwotę z rubryki „Razem dochody gospodarstwa domowego” deklaracji o wysokości dochodów.
Punkt 12 dotyczy wydatków na mieszkanie za ostatni miesiąc
Punkty 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 12 potwierdza zarządca
Ostatnim krokiem przy wypełnianiu wniosku jest podpis wnioskodawcy pod wypełnionym wnioskiem.
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI DOCHODÓW
W deklaracji dochodów wpisujemy zawsze sumę dochodów za 3 miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku. Nie należy wpisywać kwot miesięcznych !
Deklarację należy wypełnić w następujący sposób:
Należy podać dane wnioskodawcy, a także miejscowość i datę jej złożenia.
- Deklarowany okres - należy tu wymienić miesiące, za które dochód deklarujemy np. jeżeli wniosek składamy w maju w rubryce „za okres” wpisujemy „luty, marzec, kwiecień”, jeżeli wniosek składany jest w lipcu w ww. rubryce należy wpisać „kwiecień, maj, czerwiec”
- Następnie należy wymienić po kolei wszystkich członków gospodarstwa domowego wskazując stopień pokrewieństwa i daty urodzenia.
- W rubryce pierwszej tabeli wpisujemy numer osoby, którą wymieniliśmy w oświadczeniu dotyczącym członków gospodarstwa domowego.
- W rubryce drugiej należy podać miejsce pracy (skróconą nazwę zakładu pracy) lub nauki członka gospodarstwa domowego.
- Jeżeli źródłem dochodu jest np. zasiłek rodzinny lub fundusz alimentacyjny wpisujemy MGOPS
- W trzeciej rubryce wpisujemy źródło dochodu np. „Zasiłek rodzinny”, „Fundusz alimentacyjny” itd.
- W rubryce czwartej podajemy dochód członka gospodarstwa domowego za 3 miesiące.
- Tak więc należy podać sumę dochodów z trzech miesięcy, a nie miesięczny dochód !
- W rubryce „Razem dochody gospodarstwa domowego” podajemy sumę kwot wymienionych w wysokości dochodów poszczególnych członków gospodarstwa domowego.
- W rubryce „Średni dochód na 1 członka gospodarstwa domowego wynosi” wpisujemy kwotę uzyskaną przez dzielenie kwoty z rubryki „Razem dochody gospodarstwa domowego” przez liczbę członków gospodarstwa domowego.
- W rubryce „to jest miesięcznie” wpisujemy kwotę uzyskaną przez dzielenie kwoty wykazanej w rubryce „Średni dochód na 1 członka gospodarstwa domowego wynosi” przez liczbę miesięcy, czyli przez 3.
- Ostatnim krokiem przy wypełnianiu deklaracji jest podpis wnioskodawcy pod wypełnioną deklaracją.
Przykładowa deklaracja o wysokości dochodów
619 kB
OBJAŚNIENIE DO PRZYKŁADU
Osoba nr 1 (wnioskodawca) w przykładzie pokazanym powyżej w trzech miesiącach poprzedzających datę złożenia wniosku osiągała dochody z tytułu umowy o pracę.
W takiej sytuacji należy dostarczyć zaświadczenie z zakładu pracy o dochodach za ostatnie 3 miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku.
Przykład osoby pierwszej
154 kB
WAŻNE
Na zaświadczeniu ma być wykazany dochód, a nie pensja netto, czy brutto (patrz definicja dochodu)
W przypadku, gdy dana osoba pracowała np. 1 miesiąc i została zwolniona z zakładu pracy, a przez kolejne 2 miesiące nie miała żadnych dochodów powinna dostarczyć zaświadczenie z zakładu pracy za miesiąc, w którym pracowała i dodatkowo wypisać oświadczenie, że w kolejnych miesiącach nie miała żadnych dochodów
Dodatkowy przykład osoby pierwszej
275 kB
Osoba nr 2 w powyższym przykładzie nie ma żadnego dochodu poza zasiłkiem rodzinnym przyznanym na dzieci.
W takiej sytuacji dobrze jest dostarczyć decyzję przyznającą zasiłek rodzinny. Osoba ta musi napisać oświadczenie, że poza zasiłkiem rodzinnym nie miała żadnych dochodów oraz określić czy była zarejestrowana w PUP.
Osoba nr 3 nie miała żadnych dochodów, ale była zarejestrowana w PUP
Taka osoba powinna w swoim oświadczeniu wskazać, że nie miała żadnych dochodów i była zarejestrowana w PUP bez prawa do zasiłku.
Osoba nr 4 i 5 to osoby niepełnoletnie i w tym przypadku należy podać tylko ich miejsce nauki
Osoba nr 6 jest na emeryturze wobec tego należy dostarczyć najnowszą decyzję o waloryzacji lub odcinki od emerytury za 3 miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku.
Osoba nr 7 nie ma umowy o pracę, a jej jedynym dochodem jest praca dorywcza lub pomoc materialna.
Oświadczenie takiej osoby powinno zawierać wysokość dochodu osiągniętego z tytułu pracy dorywczej (lub pomocy materialnej) oraz informację czy dana osoba jest zarejestrowana w PUP.
Osoba nr 8 w powyższym przykładzie jest konkubiną brata, a jej źródłem dochodu są alimenty od byłego męża, zasiłek rodzinny wraz z dodatkiem na dziecko niepełnosprawne oraz świadczenie pielęgnacyjne wraz z dodatkiem do świadczenia pielęgnacyjnego.
W przypadku gdyby alimenty były wypłacane w MGOPS należy wpisać w pierwszej rubryce „MGOPS”, a w drugiej „Fundusz alimentacyjny”